пятница, 7 февраля 2020 г.

Що чистіше: вода в Барабойці чи вода в Дальницькій артезіанській скважині?

До дня захисту Водно-болотних угідь, я вирішила провести зі соїми учнями цікавий урок-дослідження.  Своєю основною задачею я вважаю привернення уваги молодих людей, які через невеликий проміжок часу зможуть самостійно впливати на вирішення будь-яких екологічних проблем.
 Метою уроку  було навчити учнів реально оцінювати екологічну ситуацію; виховувати шанобливе ставлення до всього живого, виховати в дітей екологічні засади раціонального використання ресурсів  водно – болотних угідь;  підвищити рівень екологічної культури школярів;  виховувати почуття відповідальності за збереження природи.
 Під час уроку я поділила учнів  на три групи: «Біосфера», «Ноосфера» та «Гідросфера». Учасники кожної повинні були провести дослідження. Але перед початком кропіткої роботи я вирішила підготувати одинадцятикласників теоретично , а також донести до них розуміння критичності екологічних проблем не лише у світі, але й у рідній місцевості.
  Було з'ясовано, чи розуміють діти назви своїх груп, як вони між собою пов'язані?  А вправа "Відгадай подію" нагадала учням про щорічний фестиваль екологічних агітбригад, учасниками якого вони були. Усі швидко з'ясували,чим ця подія знаменна для  школи та спільноти Дальницької ОТГ.     

Під час вивчення нового матеріалу діти дізналися, що таке якість природного середовища, з'ясували, при якому стані довкілля життя людини є неможливим, ввели поняття гранично допустимої концентрації. Під час вправи  «Екологічні чемпіони-перевертні»  попрацювали з картою і дізналися про трійки найбільш забруднених міст, поверхневих водойм України.
 Діти дізналися про  території України, що охороняються відповідно до Конвенції.
Після ретельної підготовки розпочали практичну роботу: необхідно було  попрацювати в ролі експертів з визначення якості води  річки Барабойки, Дністровського лиману та дощової води, порівняти результати з результатами досліджень якості артезіанської води в  Дальнику, води, що подає "Інфоксводоканал" з р. Дністер для смт. Овідіополь та очищеної фільтрованої води. Практична робота супроводжувалася переглядом кліпу "Earth Song" (з англ. «Пісня Землі») — пісні американського поп-співака Майкла Джексона. Прикро, що кліпу 15 років, а екологічні проблеми , які він висвітлює, не лише не вирішилися, а навпаки стали ще більш критичними.
Результати дослідження оптимістичні: усі показники в межах норми,а наявність сульфатів та хлоридів доводить високу мінералізацію води.

    Виконавши вправу «Коло ідей», учні розповіли, яким чином можна покращити стан водно-болотних угідь нашої місцевості.
    І діяти потрібно вже зараз:прибирати за собою сміття, дотримуватись правил екологічної безпеки, заощаджувати ресурси Землі! "Це висновок, який діти ніколи не забудуть. Таку надію маю я.


Немає коментарів:

Дописати коментар